• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Minikrediten samma som Sweakredit?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
men jag förstår inte har ni inte följt den andra tråden om detta bolag??????
ändå söker ni hos dessa.detta bolag ligger ute på blocket.och det är samma som sweakredit.
vi var ju flera i den tråden som var ja vad säger man upprörda på detta bolag.

så jag tycker man ska inte klaga på att smskostnaden är dragen och inga pengar kommer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej,
Jag har varit med och startat Minikrediten.
Vi trodde inte att det skulle bli så stort med ansökningar osv!
Vi har pengar utlånade men tyvärr så är kapitalet slut!
Anmälan till Fi är gjort och är betald. Bolaget heter starplattan för att den är färdig köpt.
Vår avsikt är absolut inte att lura folk på 20 kronor då vi har satsat. Mycket pengar på det här!

Men vad hade ni för "kapital" då? 2000:- eller? Dum som jag var så sökte jag kl 13 EXAKT då ni öppnade och fick mail där ni bekräftade ansökan och att jag skulle vänta på svar. Sen ser man efter ett tag att er sida är STÄNGD!!?? Om så skriver ni här att ni inte har för avsikt att lura folk på smspengarna??? Och att ni har satsat mycket pengar på det här? HUR MYCKET? ;) OM ni vore seriösa så skulle det i alla fall ha gått ut ett mail till alla de ni har lurat om att TYVÄRR våra pengar är slut och att vi inte kan låna ut till er just nu. INGENTING hörde man tillbaka och alla som har sökt är inte sånna som går in här på detta forum och läser. En liten notis på er sida kanske? Eller ett sms eller mail till alla de som väntar på svar att tyvärr har vi slut på pengar och att vi kan inte låna ut!!?? Så jag tror ändå.... eller jag är rätt så säker... på att er avsikt var att lura folk på smspengar. Jag hoppas att ni hade en trevlig helg för de pengarna! Och eftersom ni verkar långt ifrån seriösa så har jag gjort en anmälan!!!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Bra där

Kanon med en anmälan fler borde göra samma sak, jag har åxå gjort en. För tänk så många kontonummer dom sitter inne med på alla som har säkt , dom kan ju i princip bara lensa kontotn hej vilt nu
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Kanon med en anmälan fler borde göra samma sak, jag har åxå gjort en. För tänk så många kontonummer dom sitter inne med på alla som har säkt , dom kan ju i princip bara lensa kontotn hej vilt nu
hur har ni anmält dom??
tycker om de har lurat de som sökt och inga pengar kommit
Anmäl!!!
 

Deranc

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 September 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ingen aktiv här som lånade när dessa startade upp?

För de som inte lånat kan jag iallafall berätta min historia...

Testade att låna några tusen när de startade och hette Sweakredit, utan att meddela något så betalade de ut 1000:- istället för det sökta beloppet.
Efter ett tag så kom det en faktura då från Minikrediten som jag betalade i tid osv...
Dröjer ett tag till sen meddelar de att de skrivit fel BG-nummer i alla fakturor så alla kunder som betalt har gjort det till någon random korvmoj istället för till Minikreditens konto.
Banken säger att de inte kan göra något åt betalningar som gått in på fel konto och där är vi nu, ska bli intressant att se vad nästa steg är...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Konstigt! Jag mejlade dem när jag såg att deras bg gick till ett gatukök, o frågade om det stämde. De stämde sa dem o gav mig sitt bg igen via mejlen och det var samma som stod på fakturan. Har heller inte fått nåt brev av dem, men de har fått betalningen iaf.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har minikrediten och direkt-lån samma ägare?
Jag betalade till direkt-lån, såg på kontoutdraget sen att det var till ett gatukök!
 

Deranc

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 September 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Minikrediten är stängd tillsvidare såg jag nu, de skickade 2 betalningspåminnelser via sms sent igår och vill ha pengarna senast den 20/10.
Jag har betalt min faktura 1 gång och har inga som helst planer på att lägga ut samma belopp igen bara för att de nötterna har fel BG-nummer i sina PDF-fakturor.

De lär väl inte ha så mycket pengar att röra sig med just nu antar jag, kapitalet tog väl slut nästan direkt när de öppnade och om nu alla har betalt hur många tusen som helst till ett gatukök istället för till dom så lär de väl fortfarande ha penningbrist.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp